«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

  • کد خبر: ۱۲۳۰۷۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی
در ادامه نگاهی انداخته ایم بر وضعیت فروش ۲۳ فیلم نمایش داده شده در دومین ماه تابستان در خراسان رضوی.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - سینما‌های خراسان رضوی در مرداد، ۲۳ فیلم مختلف را روی پرده بودند؛ فیلم‌هایی که براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا درمجموع ۱۲۷ هزارو ۶۴۵ مخاطب استان را با خود همراه کرده اند و فروش ۳ میلیاردو ۸۴۷ میلیون تومانی را رقم زده اند. رقمی که حدود ۱۰۰ میلیون تومان از ماه تیر کمتر است. در این ماه چند فیلم جدید هم به چرخه اکران اضافه شدند که از میان آن‌ها «دوزیست» و «ابلق» شروع بسیار خوبی در گیشه داشتند و توانستند درکنار «علفزار» و «تی تی» دو فیلم اجتماعی پرفروش ماه قبل قرار بگیرند.

به این ترتیب از میان پنج فیلم صدر جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی، چهار فیلم فضای درام و اجتماعی دارند. اتفاقی که نشان می‌دهد اگر آثار اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشند، می‌توانند از کمدی‌های پرطرفدار هم در جذب مخاطب سبقت بگیرند. در ادامه نگاهی انداخته ایم بر وضعیت فروش ۲۳ فیلم نمایش داده شده در دومین ماه تابستان در خراسان رضوی.

پیشتازی با وجود روز‌های کمتر اکران

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

فیلم کمدی «انفرادی»، ساخته سیدمسعود اطیابی که از ۷ اردیبهشت امسال اکرانش را آغاز کرده همچنان بعد از گذشت چند ماه در رتبه اول جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی قرار دارد، این درحالی است که اکران «انفرادی» به همراه دیگر کمدی‌ها به دلیل فرارسیدن ایام محرم، بیش از ۱۰ روز متوقف شده بود و فیلم‌های اجتماعی چند روزی بیشتر از آن‌ها فرصت نمایش بر روی پرده سینما‌ها را پیدا کردند؛ البته در مقایسه با ماه تیر فروش این فیلم حدود ۸۰۰ میلیون تومان کم شده و در مرداد به ۹۸۵ میلیون تومان رسیده است. «انفرادی» با بازی رضا عطاران، بازیگر مشهدی، احمد مهران فر و مهدی هاشمی همچنان در تمام سینما‌های فعال مشهد درحال اکران است و حتی در بیشتر آن ها، بهترین سیانس‌ها و سالن‌ها را دراختیار دارد.

ادامه استقبال از «تی تی»

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

هرچند که فیلم «تی تی»، ساخته آیدا پناهنده، در جدول کشوری در رتبه اول و بالاتر از «انفرادی» قرار دارد، در جدول فروش استان همچون ماه گذشته جایگاه دوم را از آن خود کرده است. این فیلم که از حضور بازیگرانی، چون الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا بهره گرفته است، در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در بخش‌های بهترین فیلم نامه، موسیقی متن و فیلم برداری، نامزد دریافت جایزه شد؛ البته «تی تی» به دلیل اینکه اکران اولش در سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو۲۰۲۰ بود، از داوری در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد. فیلم آیدا پناهنده در مرداد ۷۹۲ میلیون تومان در سینما‌های استان فروش داشته است.

شروع طوفانی «دوزیست»

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

در رتبه سوم جدول فروش فیلم‌های تازه اکران شده، «دوزیست»، ساخته برزو نیک نژاد قرار دارد؛ فیلمی که تنها ۱۰ روز از آغاز اکرانش می‌گذرد، اما مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است، حتی براساس آمار سایت سمفا، فروش اثر برزو نیک نژاد در هفت روز گذشته بیشتر از «انفرادی» و «تی تی» بوده است. «دوزیست» اولین بار در بخش سودای سیمرغ سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و هرچند در این رویداد جایزه‌ای به دست نیاورد، با استقبال تماشاگران روبه رو شد. این فیلم از حضور بازیگران مطرحی، چون جواد عزتی، هادی حجازی فر و پژمان جمشیدی بهره گرفته است. همین ترکیب بازیگران، شاید یکی از دلایل استقبال از این فیلم اجتماعی باشد. مبلغ فروش این فیلم در ماه مرداد، ۵۵۲ میلیون تومان بوده است.

سقوط فروش «علفزار»

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

فیلم «علفزار»، نخستین ساخته کاظم دانشی که سه ماه از آغاز اکرانش می‌گذرد، با سقوط یک پله‌ای نسبت به تیر در رتبه چهارم جدول فروش قرار دارد. «علفزار» از آثار به نمایش درآمده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که در چندین رشته نامزد و درنهایت برنده چهار جایزه بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلم نامه شد. پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، صدف اسپهبدی و ستاره پسیانی جزو بازیگرانی هستند که در فیلم اجتماعی و ملتهب «علفزار» هنرنمایی کرده اند. ستایش رجایی نیا، از بازیگران تئاتر مشهد، نیز حضور کوتاهی در این فیلم داشته است. فروش «علفزار» در ماه مرداد در سینما‌های خراسان رضوی، ۴۶۴ میلیون تومان بوده که حدود ۱۰۰ میلیون کمتر از ماه تیر است.

فروش ۳۰۰ میلیونی «ابلق» در ۶ روز

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

«ابلق»، تازه‌ترین اثر نرگس آبیار، تنها ۶ روز از آغاز اکرانش می‌گذرد، اما در همین مدت با فروشی معادل ۳۲۳ میلیون تومان توانسته است خودش را به رتبه پنجم جدول فروش مرداد برساند؛ فیلمی که در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری را از آن خود کرد. هوتن شکیبا و الناز شاکردوست که پیش از این در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با آبیار همکاری کرده بودند، دو بازیگر اصلی ابلق هستند. بهرام رادان، گلاره عباسی و مهران احمدی، بازیگر خراسانی، نیز این دو را همراهی می‌کنند.

افت فروش یک فیلم کمدی

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

در رتبه ششم جدول، فیلم کمدی «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، ساخته علی توکلی نیا، قرار دارد؛ فیلمی که از حضور بازیگرانی، چون حامد آهنگی، ابوالفضل پورعرب، حمید لولایی و عباس جمشیدی فر بهره گرفته و اکرانش از ۲۸ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شده است. این فیلم درواقع ادامه «چند می‌گیری گریه کنی» به کارگردانی شاهد احمدلوست که در سال۱۳۸۵ به نمایش درآمد. «چند می‌گیری گریه کنی ۲» در مرداد، ۱۹۹ میلیون تومان فروش داشته است که نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان کمتر از ماه تیر است.

«سگبند» همچنان می‌فروشد

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

فیلم «سگبند»، اثر مهران احمدی، سینماگر خراسانی، در رتبه هفتم جدول فروش سینما‌ها در ماه مرداد قرار دارد؛ فیلمی که از آثار اکران شده در نوروز امسال است، اما به دلیل استقبال مردم همچنان به اکرانش در سینما‌های مشهد ادامه می‌دهد؛ البته روند فروش این فیلم نیز با اکران آثار جدید در سینما‌ها کاهشی شده است، به طوری که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته دو رتبه پایین‌تر آمده است. در این فیلم کمدی علاوه بر خود احمدی، امیر جعفری، بهرام افشاری و نازنین بیاتی، نقش بازی می‌کنند. «سگبند» در دومین ماه تابستان، ۱۶۰ میلیون تومان در سینما‌های استان فروش داشته است.

افزایش فروش «بازیو»

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

فیلم «بازیو» که در ژانر کودک، موزیکال و کمدی ساخته شده است، با فروش ۸۲ میلیون تومانی در رتبه هشتم جدول فروش قرار دارد. این فیلم به کارگردانی امیرحسین قهرایی و تهیه کنندگی غلام رضا موسوی، سینماگر مشهدی، در سال۱۳۹۷ تولید شد، ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا اکرانش به تابستان امسال رسید. «بازیو» که از ۱۵ تیر به روی پرده سینما‌ها رفته است، ماه قبل در رتبه یازدهم جدول قرار داشت، ولی در مرداد با صعودی سه پله‌ای به رتبه هشتم رسید. برزو ارجمند، بازیگر مشهدی، پژمان بازغی و محمدرضا هدایتی جزو بازیگران «بازیو» هستند.

استقبال نه چندان خوب از «کوزو»

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماه مرداد | اقبال مخاطبان به فیلم‌های اجتماعی

«کوزو»، ساخته میثم هاشمی طبا، از ۲۰ مرداد و هم زمان با «دوزیست» در سینما‌های سراسر کشور اکران می‌شود، اما با وجود روایت داستانی در فضای طنز و کمدی، نتوانسته است مخاطبان زیادی را با خود همراه کند و در رتبه نهم جدول فروش قرار گرفته است. در این فیلم، بازیگرانی، چون فرهاد آئیش، کوروش تهامی، روشنک گرامی و بهاره کیان افشار نقش می‌آفرینند. «کوزو» در مدت اکران خود، بیش از ۵۱ میلیون تومان فروش داشته است.

رتبه‌های دهم تا دوازدهم

در رتبه دهم فیلم «هناس»، ساخته حسین دارابی، قرار دارد. این فیلم با بازی بهروز شعیبی، سینماگر مشهدی و مریلا زارعی از ۱۸ خرداد اکرانش را آغاز کرده و در ماه مرداد، توانسته است ۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. «هناس» ماه قبل در رتبه ششم جدول قرار داشت. در رتبه یازدهم جدول فروش نیز فیلم «زالاوا»، ساخته ارسلان امیری، قرار گرفته است. «زالاوا» که در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر با کسب چهار سیمرغ بلورین خوش درخشید، در دومین ماه تابستان، ۴۸ میلیون تومان فروش داشته است. «بدون قرار قبلی»، ساخته بهروز شعیبی، جایگاه دوازدهم جدول فروش را به خود اختصاص داده است؛ فیلمی با بازی پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی و صابر ابر که ماه گذشته در رتبه هفتم جای گرفته بود. «بدون قرار قبلی» در مرداد، ۳۷ میلیون تومان فروخته است.

شکست در گیشه

«نقره داغ»، «روز ششم»، «والدین امانتی»، «پیتوک»، «طلاخون»، «بی صداحلزون»، «شب طلایی»، «گل به خودی»، «برای مرجان»، «پدر و دختر» و «رویای سهراب» دیگر فیلم‌های اکران شده در ماه مرداد در سینما‌های خراسان رضوی هستند که به ترتیب رتبه‌های سیزدهم تا بیست وسوم جدول فروش را به خود اختصاص داده اند. در میان آن ها، «رویای سهراب» و «برای مرجان» از آثار جدیدی هستند که به چرخه اکران اضافه شده اند و از ۲۶ مرداد روی پرده سینما‌ها رفته اند؛ دو فیلمی که شروع خوبی در گیشه نداشته اند.

«رویای سهراب» که تنها دو سالن دراختیار دارد، به کارگردانی علی قوی تن و با بازی لاله اسکندری، دو هنرمند خراسانی، با جذب تنها ۱۷ مخاطب، ۳۵۵ هزار تومان فروش داشته است. این فیلم، روایتی از زندگی سهراب سپهری، شاعر و نقاش کشورمان است. همچنین فیلم «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد با بازی برزو ارجمند، بازیگر مشهدی، با دراختیار داشتن هفت سالن حدود یک میلیون تومان فروخته و رتبه بیست ویکم جدول فروش را به خود اختصاص داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->